čtvrtek 11. října 2012

Holky, proč zrovna Bangkok?




Nj, je to pravda, okolí nás zrovna dvakrát nepovzbuzovalo v tom jet zrovna do Bangkoku. Od někoho jsme slyšeli: „ježiš tam to je špinavý, tam nejezděte, Bangkok je děsnej“, od jinýho „A jako, rozmysleli jste si to pořádně, já bych tam teda nejel“ nebo „a šak v Bangkoku vubec nebudete, pohoda pořád jenom cestovat“ a nejlépe „to už dneska není žádná exotika“
A jak to dopadlo? Klasika, jako vždycky uplně jinak =) Já jsem si své Thajsko nějakým způsobem vysnila a přesně tak si to tady taky vytvářím. Takže dnešní článek bude tak trochu o tom, proč je Bangkok (a nejen Bangkok) táák úžasnej a proč se zrovna tohle místo stalo tou správnou volbou!! Koukám, že poslední příspěvek jsem vystavila už před nějakým tím pátkem, tak by se mi historky nemuseli moc opakovat ;)
Jdem na toooo =)

Milujeme náš „hood“ – lidé jsou tu skvělý, usmívají se na Vás z dálky a prostě Vám dávají najevo, že vás mezi sebe přijali. Navštěvujeme tu v našim okolí několik konkrétních restauraček a stánků s ovocem či icenápoji. A ať jsou naše výlety jakkoliv úžasné, ten pocit, když se sem vracíme zrovna do Bangkoku je naprosto bezva. Jednou jsme si takhle šli naší uličkou (a vážně jsme se nemohli rozhodnout, co budeme zrovna obědvat) – když v tom jsme potkali naší paní od stánku, která nás naložila a odvezla do vyhlášené nudlové restaurace na oběd. Jindy zase zajdeme k „našemu“ opraváři bot, kterej, nevím, jak k tomu přišel, ale má přízvuk jak amík, donesem mu něco dobrého na zub a on nám pak opravuje podpatky free of charge ;)
Zbožňuju čerstvej kokosovej drink, mangosteen a mango sticky rice (je to taková naše sladká rýže ale nesrovnatelně lepší), jak by řekli thajci „same same but different“
Kdo by nechtěl mít posilku vzdálenou asi jen 3 minuty, vstupné 5kč a bazen zadarmíko /1 minuta cesty ;)
A co teprve když za deset minutek dorazíte na Krungton bridge – super místečko, kde jsme si zvykly dělat naše večerní pozdní pikniky. Není nad to si otevřít pivko, pozorovat rybáře nebo pěkné noční okolí a poslouchat třeba studenty jak se opodál snaží hrát na kytaru. A nebo s naším poslední Couchsurferem z Argentiny trénovat hru na charango a smát se naší opičí rodince (eeehm.. na dlouhé povídání =D)
Jindy si takhle jdete z oběda, v takové garáži vidíte dva kluky trénovat na kytaru, tak se připojíte, oni vám dokonce zahrajou Beatles a o chvíli později si ještě nesete domů hudební nástroj, abyste jakože mohli trénovat doma?? Nevím, jestli se Vám tohle jentak někde přihodí ;) Jj, kytara tady vedle mě leží opřená a už piluju Fko. Doufám, že někde vygooglím akordy k slow down song a na dalším výletě to roztočím. Kluci mi kytaru půjčují i nadále a k absurdnosti se celá situace vyšplahala, když nám sem jednou přišel mladej Thajec opravovat toalety a nakonec mi naladil kytaru a ještě zahrál nějaký thajský tradiční folk.. A prý že umí jen nit noi, heh =) Magdi se v rohu neustále chytala za hlavu „jako vidíš, co se to tady zase děje?“

.........................................................

Líbí se mi jak je Bangkok prostě svůj a hrozně crazy, a život tady jede na plno a vy si ho vychutnáváte plnými doušky. A teď tu vůbec nemluvím o tom nereálným světě typu dovolená, ale o realitě, která je tu dostupná pro všechny, kdo si chtějí ulomit ;) Díky buddhismu tu lidé respektují karmu a pozitivní energii. To, jak si to tady užijete, záleží hlavně na vašem vlastním přístupu k lidem. Nevím, jak tohle konkrétně popsat, ale prostě to vypadá, že jsme bezva dvojka, a dějou se nám tu samé skvělé věci.
Naše motto, že musíte nejdřív dát a zbytek přijde sám, je asi absolutní základ.
Budu pokračovat v našich zážitcích protože mám jednoduše úsměvnou náladu (takže neremcejte o obrácené straně mince, toho si samozřejmě také všímáme a nedá se toho nevšimnout, jen to zmíním příště;))
...........................................................

A ty boží večery a hlavně večery ;)
Například úžasnej chill na střeše apartmánu uprostřed financial district s luxusním výhledem. Někde vdálce tlumené zvuky rušné dopravy, pohybující se žlutá a červená světélka, vysoké budovy, vzduch teplounkej, pohodička na houpačce či lehátku a noční obloha =) člověk se nadechne a říká si „tak tohle je ten Bangkok“  
- samozřejmě... že se tu dá vylézt za ne až tak moc báhtů na různé vyhlídkové věže a mrakodrapy a vychutnat si výhledy, i to jsme zkusili... Ale tyhle soukromé záležitosti jsou prostě o něčem jiném. Je to o té společnosti a těch historkách, co si zde vyměníte, o neuvěřitelných lidech co potkáte, lahvince bacardi třeba... ;)

A když si přijdete, že si prostě užíváte momenty, které si snad ani nezasloužíte tak přijde další pecka... Proč né koupačka v osvětleném bazénu  v 50. patře hotelu Sofitel? Ten nejúžasnější noční skyline na světě , neuvěřitelná pohodička a pocit, jakože Vám patří svět =)
nádech výdech, tady by se dala trávit věčnost... No nic, těžce popsatelné. Pro zájemce bych mohla v PC najít fotkuuu =) ... Zatím se teda jedná o jediný hotelový bazén, který jsme prubli, ale slíbili jsme si, že alespoň 15 si jich tu dáme...

A pak.... A pak se z jednoho vašeho kamaráda vyklube majitel apartmánu ve state tower? A vy si užíváte kytaru meastra Johna Butlera ve 30. patře společně s příjemným jointem.
(řekněme, člověk si může říkat že v Thajsku radši ne, ale časem se otrkáte, private místa jsou nejvíc cool a na těch public je zase srnda ;)
... A se skvělýma lidma! Relax a leháro na podlaze masivního oldstyle balconu, kterej krásně kontrastuje modernímu nočnímu Bangkoku. Je vidět BTS, řeka, osvětlené obrovské křižovatky a dole pod Vámi si pár řidičů užívá rychlou jízdu v širokých ulicích. A přímo, přímo před vámi stojí vysoká tmavá opuštěná budova Sathorn skyscryper, která na Vás volá, abyste na ní nezapomněli, že i tam se dá vylézt s trochou odvahy.
Takže doufám, že na ní dojde, než odjedem domů a užijem si Bangkok i z věže jednoho z abandoned buildings.  No dobrá, teď se s tím nebudu nijak popisovat ale jestli tam vylezu, ta to teprve bude šílený.. a já tam vylezu! Proč, protože mám kurevskej strach z výšek a není nic lepšího než se po*** do gatí zrovna v Bangkoku ;)

Pokud si to někdo čtete a říkáte si, ta z toho nadělá, tak se asi pravděpodobně hodně máte ;) Ikdyž určitě né, tak dobře jako my :-P Upřímně, to chcete aby se stalo vaší denní rutinou a to se nám tu skoro děje...  A všechny zážitky jsou ještě víc umocněný tím, s kým tu ten čas trávíme a přestože těch stálých lidí tu není tolik, alespoň se to odrazí na kvalitě... A všichni naši kamarádi se zbláznili... Taky... To je asi následek tady toho života ;) 
A blázni se radujou ;)

Zmínila jsem se Vám už o našem oblíbeném baru? 13th Blues Bar na Sam Sen Rd? =) Tohle místečko jsme objevili někdy uplně na začátku, a nemyslím si, že by to něco mohlo překonat! Je to takový mini stylový bar, do kterýho se sotva vleze kapela a pár hostů, zbytek holt musí sedět venku (což není až tak zlé, když si k tomu dáte vodnici). Nespočítala bych kolikrát jsme tam byli, v průměru minimálně jednou týdně, kolikrát se zastavíme i víckrát jen tak pozdravit a poslechnout pár songů. Řekla bych, že máme fajné vztahy s majiteli a kapelou a rolničkou (boss kočka, která vždycky o půlnoci po představení vyskočí na bar a poflakuje se)... Bar má skvělej design a vibe... 

Povedlo se mi tu namalovat jeden abstraktní obraz, tak uvažuji že jim ho daruju =)) A budu doufat, že na se na něj bude prášit ještě když se sem jednou v budoucnu vrátím...

Jééé, všechny ty akce tady v tom byly skvělé, ale ta poslední uplně nejvíc, protože to tady dvě malé holky z Hradce společně s kapelou roztočili, že nikdo nezůstal sedět.. A tady se prosím obvykle jen sedí a relaxuje ;) Jeden z naších Thajských kamarádů (ten s tím apartmánem) o tom mluví ještě do teď a pořád se sem chce vracet.. Nj, za tu dobu už se nám tu přihodilo spoustuu věcí.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Achjooo, Honzí, uplně tě slyším, jak se rozčiluješ, že je to dlouhý a ty zase budeš muset hledat, kde jsi skončil =D Zavedla jsem kvůli tobě odrážky :-P

Asi to není špatné že, užít si oslavu narozenin zrovna v takovémhle městě!! Ráno mi krásně začalo smskami od těch nejbližších, kterým posílám obrovskou pusu! Mrzímě, že jste nemohli být součástí té párty párty, která se tady konala...Ne doopravdy, moc mě mrzí, že jsem Vás tu nebo kdekoliv jinde nemohla mít!

Zrovna ten den jsem si ráno odbyla nějakou zkoušku a měli jsme tu na bytě couchsurfery ze skandinávie, international páreček, kterej se potkal na kanáárech. Byli úžasní a uplně nejvíc, protože přestože jsme se znali dva dny, tak mě překvapili mini cakem se svíčkou. Narozeniny mi vyšli přesně na CS meeting – středaaa párty je prostě třeba (mimochodme, uplně první CS meetink a pro mě druhá největší párty se nesla v duchu narozenin Dejva)

Už od rána jsme prostě byli jak na trní, naspeedovaný a hrozně se těšili až to vypukne... S Magdou jsme se vohákli aby frndy mohli vyrazit do města. Cestou jsme ještě byli vrátit kytaru, tak jsme si přišli jako když se akorát vracíme z nějakého představení =D

Myslím, že už ve dvanáct bylo vymalováno a večer můžeme dát dohromady pouze společnými silami. Zvládli se panáky na meetinku, několik přípitků (velké díky za Becherovku;)), vímo či bacardi u fontány, tanec v dešti u busík baru, „nějaké“ kluby..  když jsem se v deset ráno vracela ve svých koktejlkách s podpatky a pujčeným vytahaným tričkem domů (asi jsem se v životě necítila divněji na ulici mezi lidma), akorát jsem potkala Magdi, jak se vyřídila v absolutním šoku z výtahu a mazala o hodinu později na svou zkoušku. Spočítala jsem hlavy co přibyli na bytě a na hodinu padla =D Jsem ráda, že požitý alkohol byl čistý a já nejsem obohacená o neplánované tetování... Ráda bych si totiž tuhle záležitost vychutnala sober (myslím tetování, néé narozeniny) =D

Ale určitě mám na památku jiné věci!! Největší díky je prostě Magdi za mega překvapení a ten obrázek, kterej mě nikdy nepřestane bavit =D A taky Frankovi!! Protože on je zodpovědnej za nového přírůstka do české zoo – hned ten večer super čuper opice dostala jméno George – později pak fešák George – a je to ta nejvíc cool opice na světě... 

Původně jsem nic takového neplánovala a spíš mslela, že se ztrátou červíka tyhle úchylárny skončí, ale asi neee. O pár dní později mi dokonce přišel ještě jeden dárek – Canned koala bear z Perthu.
To se takhle po týdnu vracíte domů z výletu, který už byl prostě moc a těšíte se až budou věci zase trošku normálnější a místo toho si na recepci vyzvednete balík v kterým je konzerva z který vyskočí obrovská koala?!?! Myslím, že jsem tu minimálně 30 minut brečela smíchy. =D Od Roshana „ I know we can never replace Mr Czervick but...“

Svět se zbláznil


BECAUSE WE CAN ;)

Hmmm, sice tu mám další maličkosti, která bych ráda napsala, ale tenhle konec je asi fajn ;)

Přeji dobrou noc blázni =))

Žádné komentáře:

Okomentovat